Politik wang punca segala~

Remaja utama wang poket

SEREMBAN: Menteri Besar, Datuk Seri Mohamad Hasan menegur sikap segelintir remaja masa kini yang lebih mementingkan ‘wang poket’ berbanding usaha untuk memartabatkan perjuangan bangsa dan negara.

Sehubungan itu, beliau meminta golongan remaja mencontohi golongan veteran terdahulu yang sanggup berjuang bermatian tanpa mengira upah untuk memastikan negara merdeka.

Bagi aku, ni semua pun kerajaan yang didik, tapi diorang sendiri tak perasan, pastu nak salahkan remaja pulak.

Aku kesian betul tengok remaja2 kita, lebih2 yang tinggal kat pedalaman. Sebab aku sendiri dah tengok dengan mata kepalaku sendiri, bagaimana mereka dipermainkan oleh politik kotor kepimpinan kerajaan.

Pastu bila dah jadi macam ni, nak salahkan remaja pulak….

This entry was posted in Negaraku?. Bookmark the permalink.

Tinggalkan Jawapan

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s