[peguampembelaislam] SUDAH TIBA MASANYA

Assalamualaikum w.b.t

Bismillahirrahmanirrahim

“Demi masa. Sesungguhnya manusia itu dalam kerugian. Kecuali orang-orang yang beriman dan beramal soleh dan berpesan dengan kebenaran dan berpesan dengan kesabaran” surah Al Asr ayat 1-3.

Saat mendukacitakan bagi umat Islam di Malaysia sudah tiba. Satu demi satu gerakan licik puak kafirun menampakkan hasil bagi menindas dan menjatuhkan martabat agama Islam. Namun umat Islam di Malaysia masih ramai yang lena di ulit mimpi indah duniawi sehingga tidak menghiraukan langsung tentang agama Allah yang semakin terhimpit.

Saya baru sahaja menghubungi Jabatan Pendaftaran Negara Malaysia di Putrajaya.

Soalan yang saya tanyakan kepada pegawai disana ialah, ” Benarkah di sijil kelahiran bayi tidak lagi dinyatakan status agama bagi bayi tersebut?”

Jawapannya, “Benar. Bermula dari bulan Jun 2006. Ini adalah kerana bayi tersebut berhak menentukan agamanya sendiri apabila berusia 18 tahun.”

Terkejut, geram, sedih, marah… semuanya bersarang di dada saya sekarang ini. Apa nak jadi dengan Malaysia hari ini? Bukankah ini salah satu tuntutan dari memorandum yang dihantar oleh menteri-menteri kafirun kepada Perdana Menteri Hadhari dan juga salah satu tuntutan pihak Artikel 11?

Ke mana hala tuju negara Islam Hadhari ini sebenarnya? Kita di larang membincangkan isu Artikel 11, murtad dan isu-isu sensitif atas dasar perpaduan dan keselamatan negara. Di sebaliknya pihak kerajaan menurut apa saja yang di minta oleh pihak kafirun. Berapa lama lagi kita harus membiarkan diri kita dan umat Islam terus di tipu? Masih belum sedarkah kita? Sampai bila? Cuba kita pejamkan mata dan kita fokuskan ingatan kita pada wajah-wajah anak-anak kita. Sanggupkah kita membayangkan anak kita datang bertemu kita suatu hari nanti dalam keadaan murtad? Nauzubillah.

Sedarlah wahai umat Islam. Bangunlah. Paling tidak, bila tiba masa kita diberikan hak untuk mengundi memilih kerajaan… fikirkanlah semasak-masaknya. Janganlah hanya memandang kepada keindahan duniawi yang sementara ini. Janji dan omong kosong yang terbit dari mulut pemimpin yang langsung tidak mengambil berat dan melindungi agama Allah.

Sedarlah semua……….

Wallahua’lam

This entry was posted in Negaraku?. Bookmark the permalink.

Tinggalkan Jawapan

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s