Saper suka makan roti canai, sila baca…

KISAH AL-ALSALAM TMN SEMARAK NILAI

KISAH TERBARU YG SAYA BACA..BERLAKU DALAM BULAN JUN 2006. SEPUPU RAKAN SAYA MAKAN DI KEDAI MAMAK AL-SALAM TAMAN SEMARAK NILAI N9. (BERTENTANGAN DGN KLINIK..)

WAKTU KEJADIAN DALAM PUKUL 1.30-2.00 PAGI. SEPUPU RAKAN SAYA NAK BUANG AIR KECIL SELEPAS MAKAN DAN MINUM, BELIAU MENUJU KE TANDAS. ADA DUA PINTU TANDAS. BELIAU TERUS MASUK KE SALAH SATU TANDAS TERSEBUT UTK MENUNAIKAN HAJATNYA.

SEMASA SEDANG MENUNAIKAN HAJATNYA BELIAU TERDENGAR SESUATU DI DALAM TANDAS SEBELAH. SELEPAS KELUAR BELIAU MENCARI PUNCA BUNYI TERSEBUT DAN MELIHAT KE ARAH TANDAS BERSEBELAHAN DIMANA PINTUNYA SEDIKIT TERBUKA. SEPUPU RAKAN SAYA MENOLAK SEDIKIT PINTU TERSEBUT DAN DENGAN JELAS MELIHAT SEORANG PEKERJA SEDANG BERDIRI SAMBIL MENGULI TEPUNG ROTI CANAI MENGGUNAKAN KAKINYA!!!!

PEKERJA (MUNGKIN PEKERJA ASING DARI BANGLA ATAU INDIA ). PEKERJA TERSEBUT TERKEJUT TTP TIDAK BERBUAT APA2. KEADAAN PEKERJA ITU SENDIRI AMAT MELOYAKAN, PELUH KELIHATAN JELAS KERANA DIA TIDAK BERBAJU, KUKUNYA JUGA KELIHATAN PANJANG DAN KOTOR.

SEPUPU RAKAN SAYA TERUS MEMBERITAHU RAKAN2NYA DI SITU DAN MEREKA TERUS MENYERBU KEDALAM TANDAS TERSEBUT UNTUK MELIHAT APA YG
DIPERKATAKAN SEPUPU RAKAN SAYA ITU. SEMUA PELANGGAN YANG ADA TERUS MENGAMUK, MEMBALING KERUSI DAN MEJA DAN MCM2 LAGI…

TETAPI SEPUPU RAKAN SAYA ITU AMAT KESAL KERANA TIDAK TERFIKIR LANSUNG UTK MENGAMBIL GAMBAR UTK DIJADIKAN BUKTI. SEDANGKAN MASING MASING ADA HANDPHONE BERKAMERA.

ADA JUGA PELANGGAN YG TIDAK BERBUAT APA2 TTP MELARIKAN DIRI MUNGKIN UTK MENGELAK DARI MEMBAYAR… SEJAK ITU SAYA LANGSUNG TAK TERINGIN NAK MAKAN KAT KEDAI MAMAK LAGI.

UTK PENGETAHUAN SEMUA, SEMUA PEKERJA AL-SALAM AKAN DITEMPATKAN DI SESEBUAH RESTORAN UNTUK TEMPOH WAKTU TERTENTU, MEREKA AKAN BERKHIDMAT DI SEMUA CAWANGAN MENGIKUT TEMPOH TERTENTU..

MUNGKIN NAK ELAKKAN BORING KOT… DI BANDAR NILAI SAJA TERDAPAT BEBERAPA BUAH CAWANGAN AL-SALAM. SAYA NI PELANGGAN TETAP.. SO SAYA KENAL BEBERAPA PEKERJA AL-SALAM DI TMN CEMPAKA DAN PERNAH JUMPA MEREKA BERKERJA DI AL-SALAM CAWANGAN TMN SEMARAK DAN LAIN-LAIN CAWANGAN….

HARAP DAPAT SEBARKAN PERKARA INI AGAR KWN2 KITA TAK LA MAKAN ROTI CANAI YG DIULI DGN KAKI DIDALAM JAMBAN PULAK TU….

Wallahualam….

p/s : Mencari rezeki biarlah yang halal, untung & pahala kenalah selari baru berkat hidup kita, Insyaallah.

This entry was posted in Negaraku?. Bookmark the permalink.

Tinggalkan Jawapan

