Melayu Mudah Lupa?

citer ni takde kena mengena ngan tajuk kat atas…hehehehe…….moral of the story…..jgn selalu ckp tak baik pada anak2……ckp ibu bapa ni spt doa…. Dasar Pelupa

Seperti biasa andi yang belajar di dalam kelas 5D mesti meminta izin dari ayahnya untuk ke sekolah.

“Ayah, saya ke sekolah dulu ye,” Kata Andi. “Baik-baik dalam perjalanan. Eh, kenapa kamu tak pakai seluar ni?” Tanya ayahnya. “Alamak, terlupa pulak!” Kata Andi. “Dasar pelupa!” kata ayahnya sambil marah-marah.

Keesokan harinya Andi mahu pergi ke sekolah. Seperti biasa, dia meminya izin… “Ayah, saya nak ke sekolah dan hari ni tidak ada lagi yang terlupa,” kata Andi. “Betul? Habis buku-buku kamu yang di atas meja tu apa?” kata ayahnya sambil mengingatkan.

“Oh ya, saya terlupa ayah,” kata Andi. “Kau ni, masa kecil pun dah terlupa begini, besar nanti mcm mana agaknya. Pelupa sungguh!” leter ayah Andi lagi.

Kesesokan harinya Andi meminta Izin lagi dari ayahnya… “Ayah, hari ni saya nak pegi ke sekolah dan semuanya sudah lengkap. Daripada seragam sekolah, beg, kasut, buku dan pembaris, semuanya sudah ada. Tidak lupa lagi,” kata Andi dengan yakin. Tiba-tiba…

“PAKKKKKKKKK”

ANDI DI PUKUL OLEH BAPAKNYA DARI BELAKANG.

“DASAR PELUPA! HARI INI KAN HARI MINGGU! TAHU?”

This entry was posted in smile. Bookmark the permalink.

Tinggalkan Jawapan

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s